צאו החוצה טיפים לעיצוב הגינה לאביב הקרוב

החורף כבר מאחורינו, האביב בפתח וזה בדיוק הזמן לתקן את נזקי העונה הקרה ולהכין את הגינה לקראת העונה החמה. יתכן שהגשם והרוחות העזות פגעו בגינה והשאירו אחריהם צינורות שבורים, ענפים חלשים, עשבים שצומחים פרא, הצהבה של הדשא, ייבוש העלים, התבקעות האדמה ועוד. כדאי להשקיע משאבים בשיקום וחידוש המרחב הירוק: תיקון מערכת ההשקיה, דישון, גיזום לעידוד צמחייה בריאה, ניכוש עשבים, שתילת פרחים עונתיים.
אלה יתרמו לחידוש הקרקע ולהשגת מראה של חצר מטופחת וססגונית. בנוסף, עונת המעבר מגבירה את הסיכוי לחרקים ולמזיקים ולכן, חשוב לבצע תהליך של הדברה או לפחות שתילת צמחים כמו לבנדר, שמפריש חומר שמרחיק מזיקים שונים.

לפניכם מספר טיפים להפיכת הגינה לשכיית חמדה לכבוד הימים החמים.

מחלקים עם חלוקים

דרך נהדרת להתגבר על סדקים באדמה וגם להגדיר את המרחב היא להשתמש בחלוקי נחל דקורטיביים. למשל, בין אזור השעשועים בגינה לאזור בו מציבים פינת אוכל או בשביל היציאה מהבית או המרפסת אל הגינה, מהשער אל תוך החצר וכדומה. ניתן למצוא חלוקי נחל בגדלים ובגוונים שונים במרקם חלק או מחוספס יותר. החלוקים גם מגנים על הקרקע כאשר הם משמשים סוג של חיפוי אסתטי המחזיק מעמד זמן רב.

מסלעות מוסיפות המון

המסלעה היא אזור גידול מרהיב לפרחים. מדובר במבנה מיוחד מסלעים שיש לו תפקידים רבים: מסלעה באזור משופע תבלום למשל את מי ההשקיה ותמנע זרימה בשטח, היא מהווה מעין מבנה לגינת ירק, מאפשרת תנאי צמיחה אופטימאליים לצמחים ובעלת מראה מיוחד שמוסיף נופך קסום לגינה כולה. ניתן למזג בין סלעים בגדלים שונים ובמרקמים שונים, להפוך את המסלעה למקור מים באמצעות בריכת דגים. חשוב לדאוג לפתרון ניקוז בתוך המסלעה וכן להתאמה בין גודל המסלעה לשטח הגינה ותנאי השטח (מישורי, משופע).

אל תתנו לשמש לעצור אתכם

בימים סגריריים רק חיכיתם לשמש שתפציע מבין העננים, אבל ככל שמתחמם בחוץ השמש עשויה לפגום בהנאה. אל תוותרו על ישיבה בגינה הססגונית שטיפחתם, הצטיידו מראש בפתרונות הצללה אפקטיביים. למשל, פרגולות מסוגים שונים, שמשיות מתכווננות, נדנדה עם גג הצללה. גזיבו נייד אף הוא יכול להוות אלטרנטיבה מעוצבת ופרקטית להצללת אזור נבחר כמו פינת הישיבה בחצר. גזיבו מפוליאסטר מבודד היטב, פרגולות מבקבוק מעניקות קירוי טבעי ודקורטיבי, סוככים מאלומיניום מתאימים ביצירת מראה בסגנון הייטקי ושומרים על עמידות גבוהה במינימום תחזוקה. בחרו את ההצללה המתאימה ביותר לפי מיקום, המידות והעיצוב המבוקש.

מסלעה, מסלעות, בניית מסלעה - כפר הסלעים

האור שבקצה הגינה

אומנם שעון הקיץ מבטיח אור יום עד שעות מאוחרות יחסית, אבל אולי תרצו לארח ולבלות בגינה גם בשעות החשיכה. כדאי לדאוג לגופי תאורה לגינה: קיימים פתרונות של תאורה סולארית ידידותית לסביבה שאידיאלית בעונת הקיץ, כיוון שהיא מפיקה מאור השמש אור. כמו כן, קיימים גופי תאורה שניתנים להסוואה בין צמחי הגינה וכן מנורות תלייה ועמודי גינה בסגנון עששיות עתיקות. חשוב לדאוג לחיווט ולהסתרת החוטים וכן לאפשר כיוון התאורה וחיבורה לבית החכם, כדי שתוכלו לשלוט באור, לתזמן מראש תאורה ולשנות מצבים לפי האווירה המבוקשת בגינה – רומנטית וכדומה.

להרגיש בפנים, ליהנות בחוץ

גינה מעוצבת לא שלמה בלי ריהוט גן מפנק. בבואכם לבחור ריהוט גן, החליטו איזה סט יענה על מבוקשכם. האם ספה מרווחת לשניים או לשלושה אורחים, כורסאות, שולחן קפה או פינת אוכל מרשימה לגינה או למרפסת וכמה סועדים היא תשרת. חשבו על הסגנון העיצובי של הריהוט וכיצד הוא ישתלב בגינה מבחינת מראה, קווי מתאר – מודרני, כפרי, אורבני וכדומה. הקפידו על עמידות החומרים כמו ריהוט מאלומיניום בעל צבעים שמוסיפים שכבת הגנה נוספת, שולחן בעל זכוכית מחוסמת, ראטן. הריפוד אף הוא צריך להתאים למזג האוויר הקיצי – חומרים נושמים ואווריריים שישרדו את החום והלחות, רצוי רחיצים ועם ספוג שמתייבש במהרה במידה ונרטב.

הגינו את הגינה לקראת הקיץ בטיפוח הסביבה הטבעית, הוספת פריטי עיצוב משדרגים, מערכת ישיבה מסוגננת ופתרונות הצללה ליצירת טוטאלוק ואווירה נעימה ומזמינה.

עגלת קניות
Scroll to Top