בניית גדר על מסלעה או גדר כמסלעה – יתרונות וחסרונות.

אתם מעוניינים לבנות גדר על מסלעה קיימת או לחלופין רוצים לבנות גדר כמסלעה  זאת אומרת באמצעות סלעים כמובן, יש כמה אופציות שחשוב שתדעו, כבר נפרט מהם היתרונות והחסרונות בכל בחירה שתעשו.

בניית מסלעה אשר תשמש כגדר.

איסוף של אבנים וסלעים כבדות ובנייה שלהם לגובה תיתן לנו מעין "חומה", בעצם גדר המפרידה בנינו ולבין השכנים שלנו או פשוט תתחם את שטח המגורים, היתרונות כמובן הם גדר יציבה וחזרה שלא ניתן להרוס, עמידה ובעלת מראה דקורטיבי מרשים במיוחד. אם זאת ישנם כמה חסרונות שתרצו לשקול כמו למשל בעלי חיים ומזיקים שונים שירצו להתגורר בתוך הסלעים בסמוך לביתכם, כמו נחשים, עכברים ועוד, בנוסף בנייה כזו אינה זולה כלל לעומת גדר רגילה ואם השיקול שלכם הוא כלכלי – בדקו זאת.

בניית גדר על מסלעה או גדר כמסלעה - יתרונות וחסרונות

יש מסלעה קיימת ורוצים לבנות עלייה גדר?

בניית גדר על מסלעה, בעצם קיימת מסלעה בגובה מסוים ואתם רוצים לבנות עלייה גדר, מעולה. מבחינה דקורטיבית בנייה של גדרות מעץ בגינה הן המתאימות ביותר ויראו לנו הכי טבעי, אך זאת בהחלט לא משימה פשוטה וצריך למצוא בעל מקצוע מיומן אשר יודע כיצד לחצוב בסלעים קשים ולטמון את יסודות הגדר אל תוך הסלע, היתרון הוא מראה עיצובי וגדר שאינה קלה לטיפוס – מה שנותן לנו בטחון מפני מסיגי גבול וכמובן פרטיות.

למה תמיד צריך להוסיף גדר.

אם אתם מעוניינים להגדיל את גובה חומת הסלעים שלכם, אתם לא חייבים לבנות מעלייה גדר כלשהי, ניתן גם לבנות מעל שכבות של סלעים נוספים, התהליך אינו מסובך כלל ויכול לתת לנו פתרון מעולה. אך גם כאן יש חסרון והוא מגבלת הגובה האפשרית, במיוחד שמדובר על מסלעה בצמוד למגורים לא נראה שחלילה אחד הסלעים יתגלגל לנו לשטח.

שילוב המסלעה כחלק מהנוף

אם כבר יש לכם מסלעה בביתכם והיא משמשת אתכם כגבול ביתכם, למה לא להשתמש בה באופן מהנה יותר? כיום ניתן לגדל מגוון סוגים של עציצים וצמחים על גבי הסלעים ובסביבתם, לשלב אדני רכבת (כמדרגות) וגם לבנות גדר עץ קטנה (בגובה של 30 ס"מ) רק לצורך עיצובי ולא כהגדרת גבולות. בנוסף ניתן להוסיף משאבה וליצור מעין "אגם" קטן בחצר עם מים הניתזים מתוך הסלע.

כמה מילים לסיכום.

אם אין לכם מסלעה בביתכם, שימוש בסלעים הוא בהחלט פתרון נהדר לתחימת גבולות וגם נותן לנו מראה דקורטיבי, אם בכל זאת תרצו לתחום גבולות ולא להגדיל את המסלעה הקיימת, השתמשו בגדר עץ, סלעים ועץ הם בהחלט שילוב יפה ומרענן לגינתכם.

עוד דבר חשוב נוסף, קיימת תקנה בחוק על התקנת גדרות עץ על מסלעות, על מנת לבצע עבודה מסוג זה עליכם לקבל היתר מהעייריה (כאשר מדובר על מסלעה עירונית ולא פרטית).

עגלת קניות
Scroll to Top